Britney gör egen dokumentärfilm

Britney Spears kan mycket väl vara den mest efterföljda kvinnan på jorden. Hennes liv dokumenteras ständigt i media, som rapporterar varje felsteg hon tar. Men hur är det egentligen att vara Britney Spears?
Britney kommer inte bara att släppa sin nästa platta "Circus" inom några veckor, utan även en dokumentär som kommer visa hennes fans mediakaoset ur hennes perspektiv.
     Britney och MTV har tillsammans spelat in en 90 minuter lång dokumentär som följer hennes väg tillbaka till rampljuset. Dokumentären kommer att kallas "For the Record" och sänds den 30 november 22.00, amerikansk tid, på MTV.
"Så mycket har hänt under de senaste åren och det finns mycket som människor inte fått reda på, som jag vill att de ska veta. Jag ville göra den här filmen för att jag började känna att folk inte ser på mig som de borde. Detta är ett tillfälle för mig att reda ut alla rykten och prata om vad jag har gått igenom och vad jag kommer att göra i framtiden", sa Britney till MTV.
     Dokumentärfilmen kombinerar personliga anekdoter med bakom kulisserna klipp som följer hennes comeback. Man får följa stjärnan in i studion, på genrep, videoinspelningar och en resa till hennes hemstad Kentwood, i Louisiana.
"Jag har gått igenom mycket och jag vill att människor ska vet det. Ibland blir det ensamt för att man inte öppnar de dörrarna [så människor kan se] och jag fastnade i det stället och försökte bara ta mig igenom varje dag", säger Britney i filmen.
     Britney pratar även om misstagen världen har sett henne göra och berättar hur hon känner för det idag. "Jag sitter här och tittar tillbaka", säger hon, innan hon ställer den retoriska frågan: "Jag är en smart person, vad fan tänkte jag på"?
     När eller om dokumentären kommer visas i svensk TV är ännu inte säker. Mer information snart..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0